تمام دانشگاه های کشور، باید به شبکه فایبرنوری وصل شوند

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور به وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی دستور داده تا تمام دانشگاه های کشور را به شبکه ی فایبر نوری وصل کند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است که آقای غنی بعد از ظهر روز سه شنبه (۲۴ قوس) در "یازدهمین کنفرانس ملی تکنالوژی معلوماتی در تحصیلات عالی، پیشرفت ها و چالش ها" اشتراک نموده است.
آقای غنی در این کنفرانس گفت: " ما امروز در دنیای زندگی می کنیم که تعریف دانش، دانشمند و تحصیل به صورت بنیادی تغییر کرده است".
وی در این کنفرانس که در تالار وزارت تحصیلات عالی برگزار گردیده بود بیان داشت که تکنالوژی و دانش با هم وصل شده و تسهیلات تکنالوژی زمینه فراگیری دانش را سریعتر، موثرتر و ساده تر ساخته است.
او اظهار داشت: " ما همه باید با دنیای جدید خود را تطابق دهیم؛ زیرا نوع ارتباط استاد و شاگرد به صورت بنیادی در تغییر است و حالا هر دو با همدیگر همکار می باشند".
آقای غنی با بیان این مطلب که دختران و پسران افغان علاقه ی زیادی برای فراگیری علوم جدید دارند خاطرنشان ساخت که هنوز سیستم درسی ما به صورت اساسی اصلاح نشده است.
وی گفت: یکی از نکات عمده ای که دولت روی آن تمرکز خواهد کرد این است که زیربنای تکنالوژی دانش را فراهم نماید.
او افزود: " به وزارت مخابرات هدایت داده شده است تا تمام پوهنتون های کشور را به شبکه فایبر نوری وصل نماید".
آقای غنی با تاکید بر اینکه تکنالوژی و فرهنگ در تضاد نمی باشد به دانشجویان گفت که ده ها زبان دیگر را یاد بگیرید؛ اما ضرور است که به زبان های خود حاکم باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.