العبادی: هرگونه تنش منطقه‌ای در جهت کمک به دشمن و پیروزی تروریسم است

نخست وزیر عراق ضمن هشدار نسبت به پیامدهای تنش میان عربستان و ایران گفت: هرگونه بحران و تنش منطقه‌ای در واقع به منزله اتحاد با دشمن و پیروزی تروریسم است.

به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در نود و چهارمین سالروز تأسیس پلیس عراق گفت: تنش در روابط کشورهای منطقه به نفع هیچ کسی نیست و عراق نمی‌خواهد وارد درگیری با هیچ کسی شود. هرگونه بحران منطقه‌ای برای دور کردن نگاه‌ها از داعش و اتحاد با تروریسم است.

وی افزود: عراق امروز تمامی منطقه را از تروریسمی محافظت می‌کند که همگان را تهدید می‌کند. اگر عراق نبود تروریسم به دورترین نقطه در خلیج فارس می‌رسید.

العبادی با اشاره به اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان تاکید کرد که عراق حق دارد به اعدم عالمی از علمای عربستان اعتراض کند.

العبادی ضمن تبریک سالروز تأسیس پلیس گفت: امسال داعش را شکست خواهیم داد. این گروه تروریستی در حال حاضر تنها موصل را در اختیار دارد که به زودی آن را نیز آزاد خواهیم کرد.

وی سال 2016 را سال از بین بردن فساد دانست و گفت: فساد هیچ دین و مذهبی ندارد و فاسدان و تروریست‌ها همدست هستند.

العبادی بار دیگر بر لزوم خروج نیروهای ترکیه‌ای از عراق تأکید کرد و گفت: ما تمامی تلاش خود را برای خروج این نیروها از عراق به کار می‌گیریم. عراق نیازی به حضور نیروهای خارجی بر روی خاک خود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.