ایران بعد از توافق هسته‌ای جنگ نیابتی علیه اسرائیل را تشدید خواهد کرد

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است، احتمالا ایران بعد از توافق هسته‌ای، جنگ نیابتی علیه اسرائیل از طریق حزب‌الله را افزایش می‌دهد.

 «گادی ایزنکوت» می‌گوید احتمالا ایران طی چند سال آینده به توافق هسته‌ای پایبند خواهد بود اما به جنگ نیابتی علیه اسرائیل از طریق حزب‌الله ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری «موسسه مطالعات امنیت ملی» که وابسته به رژیم صهیونیستی است، ایزنکوت در کنفرانس سالانه این موسسه گفت، تهدید اصلی برای اسرائیل ایران است اما توافق هسته‌ای، نقطه عطفی راهبردی در تهدید هسته‌ای یک دهه گذشته علیه اسرائیل است.

وی با بیان این مطلب افزود: «ایران در 15 سال آینده به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهد. اما در کوتاه مدت، تهدید بزرگتر تلاش ایران برای افزایش جنگ نیابتی با اسرائیل از طریق حزب‌الله خواهد بود».

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل با اشاره به اینکه نظامیان این رژیم با سه چالش اصلی روبرو هستند، به تبیین این سه مورد پرداخت و گفت: «نخست، تغییر محیط استراتژیک منطقه بعد از برجام، از میان رفتن سایس پیکو، رشد داعش، رقابت شیعه و سنی و رقابت میان قدرت‌های بزرگ است. چالش دوم، حوادث تاکتیکی است، مانند آنچه در مزارع شبعا با حزب‌الله رخ می‌دهد و چالش سوم، مسائل اجتماعی و کاهش بودجه نظامی است».

وی بعد از بیان چالش سوم افزود، ارتش اسرائیل از سال 2007 به بعد هیچ طرح بلندمدتی نداشته و این به توان ارتش آسیب رسانده است.

گادی ایزنکوت با بیان اینکه «تهدید محوری برای اسرائیل، ایران است»، اظهار داشت: «اما توافق هسته‌ای یک نقطه عطف بود. با این حال ایران در 15 سال آینده همچنان برای رسیدن به بمب هسته‌ای تلاش خواهد کرد».

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت، درگیری‌ها در سوریه در سال 2016 نیز ادامه می‌یابد، اما داعش در سینا را می‌توان شکست داد.

این مقام نظامی صهیونیستی اظهار داشت: «حماس در تلاش است تا توانمندی‌های خود را ارتقا دهد. هرچند سال 2015 آرام‌ترین سال از دهه 1970 به بعد بود، اما حمایت‌های تهران می‌تواند بار دیگر درگیری‌ها را کلید بزند».

ایزنکوت در ادامه مدعی شد، 1300 عضو حزب‌الله در جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند.

ایزنکوت همچنین اظهار داشت:« حملات فلسطینی‌ها با سلاح سرد را نمی‌توان با کار اطلاعاتی متوقف کرد. جلوگیری از این اقدامات تنها به سرعت واکنش سربازان بستگی دارد. این امر موجب پیچیدگی‌های عملیاتی می‌شود».

وی همچنین اذعان کرد که تاکنون 50 شهروند اسرائیلی به شاخه‌های داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.