داعش در برخی ولسوالی‌های غزنی شب‌نامه توزیع کرد

مقام‌های شورای عالی صلح و نمایندگان شورای ولایتی غزنی گفته‌اند که افراد وابسته به گروه داعش، طی چند روز گذشته در ولسوالی‌های اندر، زنخان، گیرو، مقر و گیلان شب‌نامه نشر کرده‌اند.

«خلیل الله هوتک» ریس شورای عالی صلح غزنی گفته که چند روز قبل افراد مسلح ملبس با لباس سیاه و نقاب درمنطقه نانی و ذکوړ ولسوالی اندر نیز خود را داعشی معرفی کرده‌اند.
«امان الله کامرانی»، عضو و مسئول کمیته امنیت شورای ولایتی غزنی نیز فعالیت‌های مشکوک گروه داعش در برخی از ولسوالی‌های غزنی را تایید نمود. وی گفت که قبلاً افراد وابسته به گروه داعش، با خانواده‌های خود در ولسوالی‌های گیلان، ناوه، مقر و اندر آمده و بعداً به مناطق نامعلوم منتقل شده‌اند.
«محمد امان حمیم» والی غزنی موجودیت گروه داعش را نه رد کرده و نه تایید کرده است. این مقام اما پذیرفته است که برخی از ولسوالی‌های غزنی در تهدید مخالفان قرار دارند.
خبر نشر شب‌نامه داعش در حالی مطرح می‌شود که این گروه در ننگرهار از طریق رادیوی سیار از مردم خواسته‌اند که به صفوف آن‌ها پیوسته و جهادالنکاح را اجرا کنند.
در همین حال، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور طی سفری به ننگرهار به نحوی جدی اعلام کرد که افغانستان را «گورستان داعش» می‌گرداند. وی هم‌چنان داعش را پدیده خارجی دانسته بود. آقای غنی دو روز قبل در مصاحبه‌ای با بخش انگلیسی بی‌بی‌سی اخطار داد که اگر گروه‌های مسلح درگیر تا ماه اپریل به میز مذاکره نپیوندند، خشونت‌ها افزایش خواهد یافت؛ اما حکومت افغانستان هیچ‌گاهی از مذاکره با داعش سخن نگفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.