سیاست آنکارا کشور را وارد «بحرانی مرگبار» کرده است

اونال چویکوز سفیر سابق ترکیه در عراق و انگلیس طی سخنانی از سیاست های دولت ترکیه در درگیری با روسیه و سوریه و دلبستن به ناتو و آمریکا انتقاد کرده است.

به نقل از شبکه سومریه نیوز، «اونال چویکوز» سفیر سابق ترکیه در عراق و انگلیس نسبت سیاست ها و اقدامات دولت ترکیه واکنش نشان داد.

وی طی سخنانی دولت آنکارا را به عادی سازی روابط با روسیه و حل بحران پناهندگان سوری فراخواند و گفت: آمریکا برای حمایت از ترکیه در مقابل روسیه قرار نمی گیرند.

وی در همین راستا با اشاره به سیاست های اشتباه اردوغان اظهار داشت: سیاست های آنکارا کشور را با«بحرانی کشنده» مواجه کرده است.

أونال چویکوز تصریح کرد: سیاست های دولت ترکیه در عرصه داخلی و خارجی، کشور را وارد شرایط سختی کرده است که به راحتی نمی توان از آن خارج شد. وی در همین راستا افزود: سیاست آنکارا در خصوص سوریه موجب ورود کشور به شرایط سختی شده است که امکان خروج از این وضعیت بدون زیان و خسارت ممکن نیست.

وی بر ضرورت عادی سازی روابط با روسیه و حل مشکل آوارگان از طریق احداث اردگاه های اضافی در اراضی سوریه تاکید کرد.

سفیر سابق ترکیه در عراق و انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که ترکیه در بحرانی کشنده درگیر است و این امر موجب شده که برای بازسازی روابطش با متحدان گذشته  و دریافت حمایت سیاسی از آمریکا و ناتو تلاش کند. وی افزود: این در شرایطی است که آمریکا و ناتو برای دفاع از ترکیه وارد جنگ با روسیه نمی شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.