داکتر عبدالله: جهاد مقدس مردم افغانستان در 26 دلو به ثمر نشست

به مناسبت 26 دلو، سالروز خروج نیروهای متجاوز شوروی از خاک کشور، داکتر عبدالله عبدالله ریاست اجرائیه دولت وحدت ملی پیامی را صادر نموده است.

بیست وششم دلو مصادف است با سالروز خروج قشون سرخ اتحاد جماهیر شوروی سابق از افغانستان.
در این روز تاریخی، جهاد مقدس اسلامی افغانستان به ثمر نشست و مبارزات و فداکاری‌های ملت مسلمان و قهرمان این کشور نتیجه داد٬ و اردوی تا دندان مسلح شوروی سابق در حالی‌که بیرق‌های ناکامی و شکست را با خود حمل می کردند خاک کشور ما را ترک کرده و با سرافگندگی به کشور خود بازگشتند.
جهاد مردم افغانستان که با انگیزه‌های عمیق دین خواهی، پاسداری از خاک و ناموس و دفع و طرد تجاوز خارجی آغاز شده بود، با وجود پرداخت هزینه‌های سنگین و قربانی‌های فراوان بالآخره به ساحل پیروزی نزدیک شد و امواج توفنده جهاد و مقاومت نه تنها نیروهای دشمن را درهم کوفت و اقتدارش را درهم شکست، که الگو و نمونه‌ای شد برای جهانیان و به بسیاری از حرکت‌های آزادی بخش منطقه و جهان روحی تازه بخشید.
این پای‌مردی و شجاعت سبب شد تا یک بار دیگر در تاریخ قرن بیست، افغانستان و ملت مجاهد و قهرمان آن، پیش‌گام و بیرق دار شکست استعمار و کسب مدال افتخاردر این زمینه گردد.
با این‌همه نباید نادیده گرفت که قشون سرخ اتحاد جماهیر شوروی سابق اگرچه با ناکامی و شکست، افغانستان را ترک کرد، اما پشت سر خود، ویرانی‌های عظیم و مصیبت های فراوان و فتنه‌های کلان برجا گذاشت که این فتنه‌ها و دسایس باعث درد سرهای بسیاری برای جهاد و مجاهدین گردید.
اکنون و پس از گذشت بیست و هفت سال از خروج قشون سرخ، پیروزی جهاد و مقاومت بر توفان سیاهی که از سمت دیگر کشور ما حمله ور شده بود و ثبت کارنامه‌های درخشان ملت مجاهد ما گردید، خوش‌بختانه امروز شاهد شکل‌گیری نظام دموکراسی و حکومت مردم‌سالار در کشور خود هستیم و افغانستان عزیز به برکت حضور مردم و درایت رهبران سیاسی‌اش در مسیر سازندگی و بهبودی اوضاع درهمه عرصه‌های حیات ملی قرار گرفته است.
اگرچه هنوزهم گاه‌گاهی شاهد دوام فتنه‌ها و وتکرار زخم‌های جان‌کاه بر پیکر ملت مجاهد افغانستان هستیم وهراس افگنان سیاه دل، دست به قتل و خرابکاری می زنند٬ اما تردیدی نیست که مردم و قوای مسلح افغانستان همان‌گونه که فتنه‌های کورِ دشمنان را در مراحل مختلف تاریخی، در نطفه خفه ساخته، کاروان جهاد ومقاومت وآرمان آزادی و استقلال کشور را با تیز هوشی ودرایت به سرمنزل مقصود رسانیده، از مرزهای عزت و غیرت ملی با قدرت و شجاعت پاس‌داری کرده اند، بر این مزدوران حقیر و هراس افگنان جنایتکار نیز پیروز خواهند شد و خاک مقدس کشورعزیزمان را از وجود عناصر بزدل وابسته به شبکه های ترور و افراط پاک خواهد کرد.
  برهمین مبنا٬ بیست وششم دلو، روز پر افتخار پیروزی ملت مجاهد افغانستان بر قشون سرخ را به یکایک ملت قهرمان و مخصوصا مجاهدان و سنگرداران جهاد و مقاومت تبریک می‌گوییم وآرزو می‌کنیم که در همه عرصه‌های زندگی به‌ویژه در زمینه استحکام نظام سیاسی مردم سالار و حل مشکلات امنیتی، اقتصادی واجتماعی کشور نیز کامیابی های مزید و افزون‌تر نصیب ملت نجیب ومجاهد افغانستان گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.