تاکید نماینده پوتین بر حل و فصل مساله سوریه از طریق مذاکره

«میخاییل بوگدانف» بر حل و فصل سیاسی مساله سوریه از طریق مذاکره و گفتگو تاکید کرد.

 «میخاییل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در چارچوب برنامه سفر به قطر روز دوشنبه با احمد معاذ خطیب رهبر سابق گروه معارض سوری موسوم به ائتلاف ملی سوریه دیدار و در باره مسایل سوریه و برنامه مذاکرات ژنو با وی گفتگو کرد.

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه بر حل و فصل سیاسی بحران سوریه از طریق مذاکرات ملی مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند.

بوگدانف خاطرنشان کرد: تصمیم رهبری روسیه برای خروج بخش اساسی نیروی هوافضای این کشور از سوریه، برای حل و فصل سیاسی-دپیلماتیک بحران این کشور شرایط مناسب و مطلوب ایجاد می کند.

مقام روس در گفتگو در باره نتایج مذاکرات اخیر سوریه در ژنو که از 14 تا 24 ماه مارس گذشته برگزار شد، بر لزوم شرکت تمام گروه های معارض سوری در هیات معارضان در مذاکرات آتی تاکید کرد و گفت که تعیین پیش شرط برای شرکت یکی از گروه های معارض یا نمایندگان اقوام سوریه در مذاکرات غیرقابل قبول است.

بوگدانف و الخطیب سپس از رعایت آتش بس در سوریه از طرف گروه های معارض و ارتش این کشور و نیز تسهیل در دسترسی ساکنان مناطق سوریه به کمک های انسانی ابراز خرسندی کردند.

میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا از روز شنبه سفر خاورمیانه ای خود را شروع کرده است.

وی در چارچوب برنامه این سفر از قطر، کویت و مصر دیدار می کند و با وزرای خارجه این کشورها در مورد مسایل مهم منطقه و در وهله اول مساله سوریه رایزنی و مذاکره خواهد کرد.

بوگدانف اعلام کرده است که با سران گروه معارض سوری به نام «کمیته عالی مذاکرات» دیدار می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.