پروسه صلح وامنیت در افغانستان از اولیتهای مهم حمایتی سازمان ملل می باشد

طی دیدار مشاور امنیت ملی با نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل توجه وحمایت از پروسه صلح وتامین امنیت در افغانستان از اولیتهای مهم سازمان ملل عنوان شد.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان طی دیدار با نیکلاس هیسم نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل در افغانستان، ضمن تشکر از خدمات سازمان ملل به دولت افغانستان گفت: حکومت افغانستان آمادگی های لازم برای کنفرانس های وارسا و بروکسل دارد و در این زمینه برای پذیرفته شدن خواسته های دولت افغانستان همکاری سازمان ملل امر و نیازی مهم است.
 هیسم نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل در افغانستان نیز در ادامه اظهار داشت:  سازمان ملل نیز آماده کمک های لازم در پروسه صلح و تامین امنیت در افغانستان است و از اولویت های افغانستان در کنفرانس وارسا و بروکسل حمایت می کند.
هیسم ادامه داد: سازمان ملل از فیصله های حکومت وحدت ملی مبنی بر تطبیق إصلاحات فراگیر که سران حکومت افغانستان به مردم وعده داده بودند، حمایت میکند و آن را برای تغییر مثبت در  زندگی مردم افغانستان مؤثر می داند.

گفته می شود: این دیدار و گفتگو در مقر دفتر شورای امنیت ملی برگزار و طرفین پیرامون پروسه صلح، تامین امنیت، برگزاری کنفرانس های وارسا، بروکسل و آمادگی های افغانستان به این دو کنفرانس صحبت نمودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.