استولتنبرگ و اوباما درباره داعش و لیبی گفت‌وگو کردند

رییس جمهوری آمریکا و دبیرکل ناتو با یکدیگر درباره اوضاع لیبی و کمک به این کشور برای مقابله با داعش و همچنین آموزش و تجهیز نیروها در عراق، اردن و سایر کشورها برای مقابله با این گروه صحبت کردند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا پس از دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در دفتر کارش گفت:‌ ما به تلاش خود برای همکاری در زمینه عملیات در لیبی برای مقابله با داعش ادامه می‌دهیم.

کشورهای غربی نگران این مساله هستند که داعش در لیبی گسترش یابد.

دبیرکل ناتو نیز گفت: این ائتلاف به دنبال چگونگی کمک به برقراری ثبات در کشورهای منطقه است که داعش در آنها فعالیت می‌کند و یکی از این کشورها لبیبی است. ناتو آماده است که به تامین حمایت از این کشور بپردازد.

این اظهارات در حالی صورت گرفته که لیبی خودش را آماده تشکیل یک دولت توافق ملی می‌کند.

این دو مقام ارشد همچنین درباره کمک و پشتیبانی ناتو در ممانعت از مرگ مهاجران سوری و ورودشان به ترکیه و یونان به گفت‌و‌گو پرداختند.

رییس جمهوری آمریکا و دبیرکل ناتو درباره افغانستان نیز گفتند که به همکاری با دولت کابل و آموزش نیروهای امنیتی این کشور برای مقابله با طالبان می‌پردازند.

دبیر کل ناتو در خصوص افغانستان گفت: افغانستان در صدر دستور کار ما قرار دارد. افغانستان شاهد بزرگترین عملیات نظامی که ما تا کنون انجام دادیم بوده است. این اهمیت اتحاد در آمریکای شمالی و اروپا را نشان می دهد زیرا عملیات نظامی ما در افغانستان پاسخ مستقیمی به حمله تروریستی در 11 سپتامبر 2001 علیه آمریکا بود و سالهای زیادی است که سربازان آمریکایی، کانادایی و اروپایی در کنار یکدیگر در افغانستان جنگیده اند.

اوباما نیز در مورد افغانستان گفت: ائتلاف وابسته به ناتو در افغانستان به تمرکز بر کمک به دولت و نیروهای امنیت ملی افغانستان،ایجاد ظرفیت در این کشور و عقب راندن طالبان و کمک به افغانها برای تامین امنیت کشورشان و همچنین کمک به آنها برای رسیدن به یک راه حل سیاسی به منظور پایان دادن به چندین دهه درگیری و خشونت در این کشور ادامه خواهد داد.

اوباما همچنین اعلام کرد که در نشست ناتو در ورشو، لهستان که ژوئیه سال جاری میلادی برگزار می‌شود، این مساله را مطرح می‌کند.

رییس جمهوری آمریکا همچنین ناتو را مورد تحسین قرار داد و گفت: این ائتلاف محور امنیت است.

دبیرکل ناتو نیز گفت که این ائتلاف با اعضایش برای بهتر شدن شرایط و افزایش هزینه‌های دفاعی همکاری می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.