تغییر مسیر توتاپ برای پروان هم خط سرخ است

با پیشنهاد غلام بهاوالدین جیلانی تمام سران جهادی سابق و بزرگان شمالی از جمله محمد الماس زاهد، عبدالستار خواصی، صدیق احمد عثمانی، صالح محمد، عبدالبصیر سالنگی و برخی دیگر از بزرگان کشور نشست مشورتی را بخاطر انتقال مسیر توتاپ از سالنگ به بامیان برگزار نمودند.

در آغاز این محفل رییس شورای ولایتی پروان در رابطه به انتقال برق 500 کیلوات گفت‌: تمام اتباع کشور حق مساوی دارند و باید تمام مردم به تصامیم حکومت احترام قایل شوند و حکومت بهتر می داند که کدام مسیر خوب تر، مناسب تر و اقتصادی ترین مسیر برای انتقال برق است.

سپس الحاج محمد الماس زاهد نماینده مردم پروان در مجلس گفت: رهبران حکومت وحدت ملی باید ملی باشند نه رهبر قومی هرگاه اگر رهبران حکومت به نفع یک قوم حرکت کنند آنگاه کار بجایی نخواهد رسید.

وی اضافه کرد: که قبل از آمدن برق 500کیلو وات باید دولت برق را از تپه سرخ به بامیان انتقال بدهد چون مردم شریف بامیان هم برادران ما هستند و باید از نور برق مستفید شوند.

عبدالبصیر سالنگی والی اسبق پروان نیز با بیان این مطلب که وقتی خلیلی کوچک فکر می کند ما چرا بزرگ فکر کنیم، وقتی خلیلی می گوید پروژه توتاپ خط قرمز ما است، برای مردم پروان هم این پروژه می تواند خط قرمز باشد. باید دولت آنچه که در آن منفعت ملی و منافع مردم است آن را در نظر بگیرید.

وی افزود: من نمی دانم چطور یک تعداد چاپلوسی می آیند از دستور مردم پروان خیرات می کنند ومی گویند که باید برق از بامیان بروید منفعت اش به آنها چیست.

سالنگی گفت: ما همه فرزندان افغانستان هستیم هر شهروند حق زندگی کردن در این کشور دارد و هر شهروند باید از خدمات عامه دولتی بهرمند گردد، اگر بامیانی است، هلمندی است، بدخشانی است، هراتی است و یا پروانی، ما برادر همدیگر هستیم مسلمان هستیم نباید بگذاریم مهره ای دست تفرقه افگنان شویم.


غلام بهاوالدین جیلانی نیز در سخنانی گفت: از حکومت پشتبانی می کنیم و باید به منفعت کشور و مردم تصمیم گرفته شود و انتقال برق از مسیر بامیان نه به نفع حکومت ونه به نفع بامیانیان می باشد چون هزینه اقتصادی مسیر این برق بالاتر از توان حکومت تمام می شود.

در اخیر این محفل صدیق احمد عثمانی نماینده مردم پروان در مجلس گفت: اگر حکومت وحدت ملی مسیر انتقال برق را تغییر دهد به این معنی است که یک طفل در سر دسترخوان لج بازی می کند و از فامیل خود گوشت بیشتر می خواهد و فامیلش نازش را بردارد به یقین که این ناز برداری ها کانون خانواده را مختل می سازد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.