در جلسه شورای امنیت ملی چه گذشت

جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهور قبل از ظهر روز سه شنبه در ارگ دایر گردید.

به گزارش سایت ریاست جمهوری، در این جلسه وزاری دفاعی و امنیتی با ارایه گزارش از وضعیت امنیتی ولایات هلمند، ارزگان، لغمان، قندوز، سرپل، بغلان، فاریاب، پکتیا، پکتیکا و کنر، از شجاعت، درایت و شایستگی نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور به نیکی یاد نمودند و تلاش های آنها را در جهت مبارزه با دشمن قابل ستایش دانستند. در این راستا شورای امنیت ملی هدایات لازم را جهت جلوگیری از بروز تهدیدات امنیتی صادر نمود.

شورای امنیت ملی حملات اخیر تروریستی در کشور را که منجر به شهادت تعدادی از قضات، دادستان ها و محترم شیر ولی وردک نماینده مردم در مجلس گردید را با شدیدترین الفاظ تقبیح کرد و این اعمال ددمنشانه را نمایانگر عدالت ستیزی دانست و هدایات لازم را جهت تأمین امنیت هر چه بیشتر منسوبین ارگان های عدلی و قضایی و نمایندگان مردم در شورای ملی کشور به ارگان های دفاعی و امنیتی صادر نمود.

شورای امنیت ملی همچنان افتتاح پروژه بند دوستی افغانستان - هندوستان (سلما) را به عنوان یک پروژه حیاتی و دستآورد بزرگ در راستای انکشاف و خودکفایی به همه مردم کشور تبریک عرض نمود و ترتیبات امنیتی اتخاذ شده جهت تأمین امنیت آنرا مورد تمجید قرار داد.

سپس جلسه پالیسی حقوق امتیازات شهدا و معلولین نیروهای دفاعی و امنیتی که بخش اول آن به بازمندگان شهدا و مفقودین نیروهای دفاعی و امنیتی و بخش دوم آن به معلولین و مجروحین نیروهای دفاعی و امنیتی اختصاص یافته است، مورد بحث قرار داده و با ابراز سپاس از نهادهای ترتیب کننده این پالیسی، به نهادهای ذیربط هدایت داد تا پالیسی یادشده را در روشنایی بحث های جلسه، نهایی و به منظور تصویب آن به یکی از جلسات شورای امنیت ملی ارایه نمایند.

در اخیر شورای امنیت ملی گزارش ارزیابی درمورد منابع تمویل طالبان، داعش و سایر شبکه های تروریستی را مورد بررسی همه جانبه قرار داده و به ارگانهای دفاعی و امنیتی هدایات لازم را به منظور خشک نمودن چشمه های عایداتی تروریستان صادر نمود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.