مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح سازش عربی

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح سازش عربی به عنوان مبنای مذاکره بین این رژیم و فلسطینی ها اعلام مخالفت کرد.

به نقل از پایگاه النشره، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست وزرای وابسته به حزب لیکود اعلام کرد که طرح سازش عربی را به عنوان مبنای مذاکره بین اسرائیل و فلسطینی ها نخواهد پذیرفت.

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس عقب نشینی این رژیم به مرزهای سال ۱۹۶۷ را از مفاد منفی این طرح برشمرد و گفت: بخش مثبت طرح صلح عربی آمادگی کشورهای عربی برای ایجاد صلح و عادی سازی روابط با اسرائیل است و عناصر منفی این طرح نیز عبارت از عقب نشینی به مرزهای ۱۹۶۷، عقب نشینی از بلندی ها جولان و موضوع پناهندگان فلسطینی است.

دو منبع که در این نشست شرکت داشتند در گفتگو با روزنامه صهیونیستی هاآرتس اعلام کردند که نتانیاهو گفته است: اگر کشورهای عربی به ضرورت انجام تغییرات در این طرح بر اساس نظرات اسرائیل پی ببرند ما در آن زمان با آنها گفتگو خواهیم کرد اما اگر طرحی را که در سال ۲۰۰۲ تدوین شده است ارائه داده و بگویند یا آن را قبول یا رد کنید ما آن را رد خواهیم کرد.

در همین حال محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با شروط نتانیاهو درباره طرح سازش عربی مخالفت و بر پایبندی به تمام مفاد آن تاکید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.