تهیه پیش نویس ادغام مناطق قبایلی به ایالت خیبرپختونخوا

به گزارش رسانه های پاکستان کمیته ویژه اصلاحات مناطق قبایلی روز دوشنبه 24/03/1395 (13 ژوئن 2016) پیش نویس طرح ادغام مناطق هفتگانه قبایلی به ایالت خیبرپختونخوا را جهت ارائه به نخست وزیر آماده کرد.

در این پیش نویس نظریات کارشناسی به منظور ادغام کامل سیاسی، اداری، انتظامی و امنیتی مناطق قبایلی در طول 5 سال به ایالت خیبرپختونخوا جهت تایید نخست وزیر تهیه شده است.
نوازشریف نخست وزیر پاکستان 9 نوامبر 2015 (18/4/94) طی حکمی کمیته ای 5 نفره به منظور بررسی اصلاحات لازم در ساختار حاکمیتی در مناطق قبایلی تشکیل داد. اعضای این کمیته ویژه شامل: 1/ سرتاج عزیز مشاور عالی نخست وزیر (بعنوان رئیس کمیته) 2/ (سپهبد بازنشسته)عبدالقادر بلوچ وزیر مناطق قبایلی و مرزی 3/ مهتاب احمد خان فرماندار ایالت خیبرپختونخوا 4/ (سپهبد بازنشسته) ناصر خان جنجوعه دبیر شورای عالی امنیت ملی 5/ زاهد حامد وزیر دادگستری دولت فدرال و عضو مجلس ملی پاکستان می باشند.
در پیش نویس مذکور اشاره شده است که مردم مناطق قبایلی در مدت 30 سال گذشته بغیر از جنگ و بحران و درگیری شاهد تغییر دیگری در این ایالت نبوده اند درصورتی که مردم این مناطق نیز مانند مردم سایر مناطق کشور مستحق زندگی در سایه امنیت و رفاه می باشند. قرار است سرتاج عزیز مشاور عالی نخست وزیر پاکستان پس از بازگشت نوازشریف به کشور این پیش نویس را جهت تایید به وی ارائه دهد.
اعضای کمیته پیش از تهیه گزارش مذکور با سران مناطق قبایلی و نمایندگان مردم این منطقه دیدار و در رابطه با اصلاحات جدید در مناطق قبایلی با آنها گفتگو کرده بودند. منابع روزنامه داون افزودند که تنها راه کارآمد جهت حل مشکلات مناطق قبایلی ادغام این مناطق در ایالت خیبرپختونخوا مطابق نظریات کارشناسی کمیته مذکور می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.