درگیری های نیروهای امنیتی بلوچستان با تحریک طالبان پاکستان

بنا به گزارش برخی از رسانه های پاکستان در روز یکشنبه 23/03/1395(12 ژوئن2016)، پس از تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و تعدادی از اعضای گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان در نزدیکی یکی از شهر های شمالی ایالت بلوچستان پاکستان موسوم به "ژوب " یک تن کشته و دو نفر دستگیر شدند.

بنا به گزارش سخنگوی نیروهای سپاه مرزی (FC) شهر ژوب طبق اطلاعات محرمانه ای که در اختیار نیروهای امنیتی و سپاه مرزی قرار گرفته بود، تعدادی از اعضای گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان در منزل یکی از فرماندهان ارشد این گروه به نام "صاحب جان" در حوالی منطقه "کلی بارکوال" واقع در نزدیکی منطقه لورالائی بلوچستان تجمع داشتند. سپاه مرزی با همکاری نیروهای امنیتی برای دستگیری آنها که پسر 28 ساله "صاحب جان" نیز در بین آنها حضور داشت اقدام نموده و به منزل وی حمله کردند. اعضای تحریک طالبان پاکستان در ابتدا سعی کردن با پرتاب نارنجک مانع ورود نیروهای امنیتی به منزل شوند که پس از تبادل آتش، نصرالله یکی از اعضای تحریک طالبان پاکستان از ترس دستگیری به وسیله نارنجک خود را منفجر و دو تن از برادران وی به نام های حیات الله و حبیب الله توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند و چندین قبضه سلاح و مهمات از آنها کشف و ضبط شد. جسد نصرالله به همراه دو برادر وی که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بودند به مقر اصلی سپاه مرزی ژوب منتقل شدند. بنا به اعلام سخنگوی سپاه مرزی، نصرالله و همراهان وی در چندین عملیات تروریستی از جمله: حمله تروریستی به ایست و بازرسی چچلو در منطقه مرزی لورالائی، حمله به مرکز سپاه مرزی چچلو و کشتار هفت تن از اعضای آن، ربودن تعدادی از کارمندان مخابرات شهر ژوب و حمله به مرکز پلیس ناحیه شیرانی واقع در ژوب دست داشته اند.
این در حالی است که مولانا عبدالواسع رهبر اپوزوسیون مجلس ایالتی پاکستان در محل زندگی خود و در جمع هیات های مذهبی-سیاسی مختلف، در اعتراض به افزایش ترورها، از دولت خواست تا اقدام عملی مناسبی نسبت به اینگونه اقدامات تروریستی انجام دهد.
عبدالواسع بیان کرد به دلیل موج زیادی از این حملات تروریستی و آدم ربایی به قصد باجگیری، مردم بلوچستان در ناامنی و نگرانی شدید به سر می برند. وی در ادامه افزود افرادی مدعی هستند که برای برقراری امنیت تلاش می کنند، درحالیکه حتی در برقراری ثبات و امنیت یک ناحیه هم نتواستند اقدام مثبت و موفقی داشته باشند. این افراد در بین مردم خود را فرشته نجات جلوه می دهند درحالیکه که برای ایجاد امنیت و ثبات منطقه بلوچستان ذره ای تلاش نمی کنند. البته مردم منطقه نیز در طول سال های گذشته به چهره واقعی مدعیان دروغین پی برده اند و دراین رابطه کوچکترین تکیه ای به آنها نخواهند کرد.
مولانا عبدالواسع با انتقاد شدید از دولت اذعان داشت افرادی که در گذشته به نحوه عملکرد دولت های سابق در ایجاد امنیت در بلوچستان اعتراض داشتند و در تبلیغات انتخاباتی خود وعده برقراری ثبات و آرامش دادند، در طول این سه سال گذشته که بر کرسی قدرت تکیه داده اند چه دستاوردی برای مردم به ارمغان آورده اند. وی در ادامه افزود دولتی که خود را پیروز دموکراسی اعلام کرده بود پس از پیروزی چهره دیگری از خود به مردم نشان داد و از انتقادات مردم عصبی و ناراحت شد، درصورتی که دولت جمهوریت هرگز از انتقادات مردم ناراحت نمی شود و تمام تلاش خود را برای تغییر و تحول و خدمت به مرم به کار می گیرد. باعث تاسف است که دولت کنونی به جای تکیه بر مردم، به قدرت خود و حمایت های خارجی تکیه کرده است. با گذشت سه سال از عمر دولت کنونی، شهر کویته با وجود قتل و ترور، انفجار، آدم ربایی و باجگیری های متعدد به ویرانه ای مبدل گشته که کوچکترین نشانی از امنیت و آسایش در آن به چشم نمی خورد و مردم از وجود ناامنی و عدم ثبات بسیار رنج می برند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.