جزئیاتی در مورد فعالیت داعش در فیلیپین

سایت خبری لانگ وار ژورنال، خبرگزاری اعماق به عنوان یکی از رسانه های خبری داعش با انتشار یک اینفوگرافی به شرح جزئیات عملیات و فعالیت های گروه های جهادی در فیلیپین پرداخته است.

بنابر گزارش موجود، این اینفوگرافی نظیر مواردی ارائه گردیده است که تکفیری های داعش به صورت رسمی تاکنون اعلام ولایت نموده اند که البته این امر خود حاکی از اهمیت فیلیپین برای گروه های جهادی می باشد.
اینفوگرافی پیش رو دربردارنده برخی ادعاهای مهم تکفیری های داعش در فیلیپین است و برای مثال نشان می دهد که چه تعداد از گروه ها با داعش در فیلیپین بیعت نموده اند و این گروه ها در چه مناطقی دست به عملیات زده اند. علاوه بر این ها، این نمودار مدعی می شود 289 نظامی فیلیپینی در مجموع به دست نیروهای داعش کشته شده اند که از این تعداد 44 نفر در آوریل 2015، 97 نفر در دسامبر 2015، 48 نفر در مارس 2016 و 100 نفر هم تنها در ماه آوریل سال جاری کشته شده اند. البته لازم به ذکر می باشد که بنابر گزارشات رسانه های خبری جنوب شرق آسیا، دولت فیلیپین به شدت این آمار را تکذیب نموده است.
این نمودار اطلاعاتی منتشره از سوی تکفیری های داعش دربردارنده اولین تایید رسمی داعش در خصوص اعلام بیعت رسمی گروه های جهادی فیلیپین با این گروه تروریستی است که در ژانویه 2016 به وقوع پیوست. شایان ذکر است که ویدئوها و گزارشات مربوط به بیعت با داعش از سوی گروه های جهادی فیلیپین از سال 2014 و اندکی بعد از ادعای خلافت از سوی ابوبکر البغدادی منتشر گردید. در هر حال ویدئوی ژانویه 2016، اولین باری بود که تکفیری های داعش بیعت گروه های جهادی فیلیپین را پذیرفته اند که در این اینفوگرافی نیز بدان اشاره گردیده است.
یک ماه بعد، سرویس رسانه ای تکفیری های داعش موسوم به فرات ویدئوی دیگری منتشر نمود که در آن تعداد بیشتری از گروه های جهادی با داعش بیعت نمودند. در این ویدئو ایسنیلون هپیلون (Isnilon Hapilon) تروریست تحت تعقیب آمریکا و سرکرده گروه ابوسیاف حضور داشت. در ماه آوریل به نقل از گروه اطلاعاتی سایت، در شماره ماه آوریل هفته نامه خبری داعش موسوم به النباء، گروه های جهادی اذعان نمودند هپیلون (با نام مستعار ابوعبدالله الفیلیپینی) به عنوان امیر نیروهای داعش در فیلیپین منصوب گردیده است. انتخاب هپیلون به این سمت بدین جهت بود که وی چهره ای برجسته در فیلیپین برای تکفیری های داعش به شمار می آید و از طرفی داعشی ها با این کار اذعان نمودند که با انتخاب رهبری رسمی، دارای ساختاری در منطقه بوده و این نوید توسعه فعالیت های داعش حداقل در فیلیپین را خواهد داد. اینفوگرافی فوق ادعای رسانه اعماق است که نشان می دهد تکفیری های داعش حداقل دارای 10 گردان نظامی در فیلیپین می باشد. این تعداد گردان شامل تمامی ساختار ابوسیاف، مبارزان آزادیخواه اسلامی بنگسامورو، انصارالخلیفه در فیلیپین، کتیبه انصارالشریعه، کتیبه مراکه الانصار، دولت اسلامی در لانائو، جندالتوحید (گردان سابق ابوسیاف)، جماعت التوحید و الجهاد (گروهی که پیش از این در بیعت القاعده بود) و بخشی از جبهه آزادیخواه اسلامی مورو می شود.
ادعای حوزه های عملیاتی عمدتا در ارتباط با گزارشات مربوط با گروه های مذکور می باشد. مناطق عملیاتی شامل باسیلان (Basilan)، کوتاباتوی جنوبی (South Cotabato)، سولو (Sulu)، سارانگای (Sarangani)، لانائودلسور (Lanao del Sur) و استان های شمالی ایسابلا (Isabela) می گردد. تعدادی از این گروه ها اخیرا مدعی حملاتی در مناطق مذکور نظیر سولو، سارانگای و لانائودلسور شده اند. مبارزان آزادیخواه اسلامی بنگسامورو نیز به تازگی ادعا نموده است که حملاتی در مَگویدانائو (Maguindanao) ترتیب داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.