اولاند خواستار مقاومت فرانسویان در برابر تهدیدهای تروریستی شد

رئیس‌جمهور فرانسه در جمع فرانسویان حاضر در سفارت فرانسه در پرتغال خواستار مقاومت و ایستادگی مردم فرانسه در برابر تهدیدهای تروریستی شد.

با گذشت 5 روز از حمله تروریستی مرگبار شهر نیس فرانسه، رئیس‌جمهور این کشور در جریان سفر به لیسبون، خواستار مقاومت و ایستادگی فرانسویان در برابر تهدیدهای تروریستی شد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در جریان سفر به لیسبون در جمع فرانسویان حاضر در سفارت فرانسه در پرتغال طی اظهاراتی اعلام کرد: «فرانسویان باید زندگی کنند و مقاومت و ایستادگی داشته باشند.»

وی که هم‌اکنون به دلیل ناتوانی در تأمین امنیت مردم و شرایط امنیتی نامناسب و تهدیدهای تروریستی فزاینده حاکم بر فرانسه به شدت مورد انتقاد قرار دارد، در ادامه افزود: «من باید به فرانسویان بگویم که باید زندگی کنند و مقاومت داشته باشند و نشان دهند که فرانسویان در برابر کسانیکه بخواهند آنها را هدف قرار داده و به آنها ضربه بزنند، به زانو در نخواهند آمد.»

درخواست رئیس‌جمهور فرانسه از مردم این کشور برای مقاومت در برابر تهدیدها در حالیست که وی شب گذشته با اذعان به وجود تهدیدهای تروریستی قابل توجه در فرانسه، اعلام کرد که وقتی کشور تحت حمله است، وظیفه تمدید حالت فوق‌العاده بر عهده رئیس‌جمهور فرانسه و پارلمان است و موافقت خود با تمدید 6 ماهه وضعیت فوق‌العاده را اعلام کرد.

بامداد روز جمعه گذشته در پایان جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس در جنوب این کشور، راننده 31 ساله تونسی‌الاصل یک کامیون به نام «محمد لحوائج بوهلال» به جمعیتی که در حال ترک مراسم جشن در بلوار «پرومناد دزآنگله» بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری اقدام به زیر گرفتن مردم با کامیون یخچال‌دار 16 تنی کرد و بسیاری را به رگبار بست.

در جریان این حمله تروریستی مرگبار که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت،  84 نفر کشته و بیش از 300 نفر مجروح شدند که 10 تن از قربانیان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دادند.

حمله نیس چندمین حمله تروریستی در فرانسه طی ماههای گذشته بود. یکی از این حملات که مرگبارترین این حملات تروریستی در تاریخ فرانسه بود در 23 آبان گذشته اتفاق افتاد که در آن 127 کشته و بیش از  200 نفر زخمی شدند. این حادثه شامل تیراندازی در یک سالن کنسرت و در یک رستوران و همچنین انفجار بمب در یک رستوران دیگر بود که رئیس‌جمهوری فرانسه را وادار کرد حالت فوق‌العاده در این کشور اعلام کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.