اعزام یکصد و پنجاه مشاور جدید ناتو به افغانستان

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در نظر دارد تا در آینده ای نزدیک(چند هفته آینده) تعداد 150 مشاور جدید و با تجربه خود را برای ماموریت آموزش، مشورت و حمایت از نیروهای امنیتی و نظامی افغان، به افغانستان اعزام نماید.

به گفته مقامات وزارت کشور افغانستان این تصمیم پس از برگزاری کنفرانس سران ناتو در وارسا و با هدف کمک و حمایت از نیروهای افغان، اتخاذ شده است.
در اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت کشور افغانستان همچنین آمده است که با هدف آماده سازی هرچه بهتر این مشاوران و افسران(قبل از سفر شان به افغانستان)، اخیراً نشستی در مرکز مشترک نیروهای ناتو در شهر بیدگاژ لهستان برگزار شد و دو تن از افسران عالی رتبه افغان از جمله فرید احمد احمدی معاون برنامه ریزی وزارت دفاع و عبدالمقیم عبدالرحیم زی رئیس روابط بین الملل وزارت کشور حضور یافتند و پیرامون اوضاع امنیتی افغانستان توضیحات جامعی را ارائه کردند. گفته می شود که عملیات های جاری نیروی های امنیتی و نظانی افغانستان، دستاورد های عملیات شفق، پیشرفت ها و دست آورد های پلیس ملی و وزارت کشور، پیشرفت های ارتش ملی، چالش ها و تهدید های نیرو های امنیتی و دفاعی افغانستان و همچنین نقش و تاثیر نیروهای ناتو در افغانستان، از موضوعاتی بوده که در نشست یاد شده، پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.