داعش سرطانی که نیاز به اقدام جدی تر دارد

به گزارش سایت آمریکایی فاکس نیوز، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا، اشتون کارتر در مصاحبه ای اختصاصی با این خبرگزاری اظهار داشت مبارزه با گروه تروریستی داعش همچون نبرد با سرطان است و باید هرچه سریع تر! این سرطان را ریشه کن کرد و در همین راستا ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا باید حملاتش علیه داعش را تشدید نماید.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در گفت وگو با گزارشگر شکبه خبری فاکس نیوز، بِرت بایر اظهار داشت که به اعضای ائتلاف مبارزه با داعش اعلام نموده که باید اقدامات بیشتری در جنگ با داعش انجام دهند. وی خاطر نشان ساخت آمریکا بر تلاش خود علیه داعش افزوده و از اعضای ائتلاف نیز خواسته بیشتر در این نبردها دخیل و فعالیت بیشتری انجام دهند چون ما باید هر چه سریع تر در این جنگ پیروز شویم. وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا اذعان داشت داعش باید در عراق و سوریه یعنی جایی که این سرطان آغاز شد نابود گردد. وی افزود البته این کافی نیست، چون آن ها به افغانستان و به لیبی نیز نفوذ نموده اند.
ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا طی دو سال گذشته، دست به حملات هوایی در عراق و سوریه علیه گروه داعش زده است؛ حملاتی که بخشی از آن ها برای حمایت از نیروهای زمینی درگیر با این تروریست ها انجام شده اند.
وزارت دفاع آمریکا چند روز پیش اعلام کرد، ارتش این کشور، به درخواست دولت وحدت ملی لیبی اقدام به حملات هوایی علیه مواضع داعش در این کشور کرده است. وزارت دفاع آمریکا خاطر نشان ساخت در حال حاضر هنوز زمان مشخصی برای پایان دادن به این حملات هوایی علیه داعش در لیبی در نظر گرفته نشده است.
اشتون کارتر در گفت وگو با برت بایر مجری شبکه خبری فاکس نیوز اظهار داشت عملیات هوایی در لیبی بر شهر سرت متمرکز است چرا که شبه نظامیان داعش در این شهر حضور گسترده ای دارند. وی افزود حمله به مواضعی انجام می شود که ارتش لیبی آن ها را شناسایی و اطلاع رسانی می کند و مطمئن هستم این کار ادامه پیدا خواهد کرد.
همچنین افغانستان هم از دیگر مناطقی است که آمریکا از ارتش آن حمایت کرده و درگیر نبردهایی با گروه های افراط گرا در این کشور از جمله شاخه وابسته به داعش است. به گفته کارتر، نبرد با داعش باید هرجایی که سلول های سرطانی این گروه به آن سرایت می کنند، انجام شود ولی تمرکز اصلی همچنان بر عراق و سوریه است.
پیش از این شبکه خبری ان بی سی گزارش داده بود بنا بر نقشه ای از فعالیت های داعش که در کاخ سفید وجود دارد و این شبکه به آن دسترسی پیدا کرده، دولت آمریکا اعتقاد دارد داعش در ۱۸ کشور به طور کامل فعال است.
وزیر دفاع آمریکا، در بخش دیگری از مصاحبه خود اظهار داشت در حال حاضر ۳۵۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی و همین شمار پرسنل نظامی ائتلاف در عراق، در حال کمک به ارتش و نیروهای امنیتی آن کشور هستند؛ ولی مشخص نیست آیا به نیروی بیشتری در آن کشور نیاز است، و در آن صورت در چه زمانی برای اعزام پرسنل نظامی جدید در نظر گرفته خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.