رضایت زنان از ایجاد شوراهای زنان در سطح محلات شهر هرات

شماری از بانوان در هرات می‌گویند ایجاد شوراهای مردمی برای زنان در سطح محلات باعث توسعه کار و بار و بهبود وضعیت اقتصادی زنان داخل خانه شده است.

این بانوان از دولت و نهادهای حمایتی خواستار توجه بیشتر و تقویت این روند در سطح محصلات شهر هرات و سایر ولایات کشور هستند و تأکید دارند با پشتیبانی از شوراها زنان زیادی در داخل خانه‌ها صاحب شغل می‌شوند و اقصاد خانواده‌ها نیز انکشاف خواهد یافت.
 در یک دهه اخیر موسسات و نهادهای زیادی به منظور توانمندسازی زنان داخل خانه در عرصه تجارت و آموزش‌های حرفه‌ای در ولایت‌های کشور ایجاد شد، که همواره فعالیت آن‌ها مورد نقد آگاهان امور بوده است.
حالا شماری از بانوان در ولایت هرات از ایجاد شوراها و انجمن‌های توانمند سازی بانوان داخل خانه در سطح محلات شهر ابراز رضایت می‌نمایند.
مسلمه حاجی زاده مسئول یکی از شوراهای بانوان در سطح ناحیه ششم شهر هرات می‌گوید دست کم ۲۰ تن از زنان داخل خانه به عنوان کارمند، آموزگار، کارافرین، دانش آموز عضویت این شورا را دارند و در بخش‌های تولید عرقیات، بافندگی، لباس دوزی، و دوره‌های آموزشی و کودکستان نیز فعالیت می‌نمایند.
از سوی هم شماری از این بانوان می‌گویند ایجاد شوراهای مردمی برای مردان و زنان در سطح محلات شهر و ولسوالی هرات توانسته است در رونق کار و بار و بهبود وضعیت اقتصادی خانم‌های داخل خانه‌ها سودمند باشد.
آنان تأکید دارند که فعالیت این شوراها زنان را از داخل خانه بیرون آورده و به فعالیت و کار عملی در اجتماع وادار کرده و آنها را به رقابت‌های کاری برای بهبود وضعیت اقتصادی شان واداشته است.
این بانوان از دولت و نهادهای بین‌المللی خواهان توجه وتقویت این شوراها در سطح محلات شهر هستند.
آنان می‌گویند در صورت پشتیبانی مالی و تخنیکی نهادهای حمایت کننده آنان تلاش خواهند کرد تا از این طریق فرصت‌های شغلی و فعالیت‌های اقتصاد زنجیره‌ای داخل خانه را دوباره احیاء نمایند و تغیرات چشم گیری را در زندگی زنان وفعالیت‌های تجارتی زنان بوجود آورند.
با این حال در طی دوسال اخیر دست کم بیشتر از ۲۰ شورای مردمی برای بانوان درسطح محلات شهر هرات ایجاد شده که فعالیت شماری از آنها برای زنان مؤثر بوده ومردم ابراز رضایت می‌نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.