تاکید ژنرال راحیل شریف به آمادگی کامل ارتش برای مواجهه با دشمنان

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان در جریان بازدید از مرکز مبارزه با تروریسم در منطقه کاریان ایالت پنجاب ضمن افتتاح دفتری مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات جدید نظامی برای مبارزه با تروریسم؛ طی سخنانی در حضور وابسته های نظامی سفارت خانه های چند کشور تاکید کرد: ارتش پاکستان آمادگی کامل برای مواجهه با هر نوع خطری را دارد و سربازان پاکستان برای ذره ذره خاک پاک این سرزمین تا پای جان ایستادگی خواهند کرد.

ژنرال راحیل شریف در جریان بازدید از مرکز مبارزه با تروریسم کاریان در بزرگترین پادگان نیروی زمینی ارتش پاکستان قرار دارد ضمن تجلیل از رشادت های نیروهای ارتش گفت: ما به خاطر همکاری مردم و تلاش های نیروهای امنیتی موفق شدیم در طول یک دهه مبارزه با تروریست ها بر آنها فائق آییم و پاکستان با وجود آنکه کشوری است که در معرض بزرگترین اقدامات تروریستی قرار گرفته است اما ارتش ثابت کرده است که آمادگی مقابله با هر نوع خطر احتمالی را دارد و به یاری خدا جواب دندان شکنی به هر نوع تجاوز داده خواهد شد.
در جریان بازدید ژنرال راحیل شریف از  پادگان نیروی زمینی کاریان شهرستان گجرات، ژنرال عمر فاروق درانی ارشد نظامی منطقه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این مرکز را ارائه نمود که اقدامات انجام شده مورد تحسین ژنرال راحیل شریف قرار گرفت. پادگان آموزشی کاریان تاکنون 231 هزار نیروی نظامی پاکستان را آموزش داده است و بیش از بیش از 3 هزار و 400 تن از نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم نیز در مرکز آموزشی پادگان کاریان گجرات آموزش های نظامی خود را گذرانده اند.  علاوه بر این تاکنون نیروهای نظامی کشورهای چین، عربستان سعودی، ترکیه، بحرین، سریلانکا و مالدیو رزمایش های نظامی مشترکی را با نیروهای پاکستانی در پادگان کاریان گجرات برگزار کرده اند.
در شرایطی که برخی از رسانه ها از انتقال 10 هزار نیروی نظامی هند به مرزهای خط کنترل (line of control)  در منطقه جامو و کشمیر خبر می‏دهند. شخصیت های سیاسی و نظامی پاکستان اقدامات و سخنان تنش زای مقامات هندی را تلاش برای ایجاد گشودن جبهه جدید در مرزهای منطقه کشمیر آزاد قلمداد کرده اند و پاکستان نیز به منظور مقابله با هر نوع اقدام نظامی، بخشی از نیروهای نظامی خود را به مرزهای منطقه کشمیر آزاد اعزام کرده است.
امجد شعیب سرلشکر بازنشسته ارتش پاکستان در گفتگو با روزنامه امت اقدامات اخیر نظامی هند در نزدیکی مرزهای خط کنترل در مرزهای منطقه کشمیر آزاد را تلاشی هدفمند برای حمله احتمالی هند به بخش هایی از منطقه کشمیر آزاد دانست و پاسخ ارتش پاکستان به این حمله احتمالی را کوبنده و آن را اشتباهی جبران ناپذیر برای هند ذکر کرد.
سپهبد راحت لطیف از نظامیان بازنشسته ارتش پاکستان نیز در گفتگو با رسانه ها اقدام هند در خصوص متهم کردن پاکستان به دست داشتن در حمله به پایگاهی در این کشور را  تلاش دهلی نو برای منحرف کردن اذهان عمومی از مسأله کشمیر ذکر کرد و تاکید کرد که آمریکا و اسرائیل به دهلی نو اطمینان داده اند که در صورت ایجاد درگیری بین دوکشور، پاکستان از سلاح های هسته ای استفاده نخواهد کرد اما هند و اسرائیل نمی دانند که در صورت حمله به پاکستان تاسیسات هسته ای خود را از دست خواهند داد.
سید خورشید شاه رهبر احزاب اپوزیسون در مجلس ملی پاکستان در گفتگو با رسانه ها، با اخطار به احتمال شروع درگیری بین دو کشور هند و پاکستان گفت: دنیا باید بداند که شروع درگیری بین دو کشور هند و پاکستان سرآغاز جنگ جهانی سوم خواهد بود. نوازشریف نخست وزیر پاکستان نیز در جریان مصاحبه مطبوعاتی خود در نیویورک از سفر قریب الوقوع خود به منطقه کشمیر آزاد خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.