تاکید آمریکا برادامه روند مبارزات ضد تروریستی پاکستان

وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگراعلام کرد: واشنگتن به خاطر اقدامات ضعیف پاکستان در مبارزه با گروه های افراطی و عدم مبارزات مستمر دولت علیه تروریسم فشار های بیشتری را بر این کشور وارد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش "مارک تونر" جانشین سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در گفتگو با رسانه ها اذعان داشت: آمریکا در راستای ریشه کن نمودن فعالیت های تروریستی و پاکسازی کامل افراط گرایی از پاکستان خواهان اقدامات موثر این کشور است. وی در ادامه افزود:"بدون شک آمریکا و پاکستان دارای روابط نزدیکی هستند و در ملاقات های اخیر میان نواز شریف و جان کِری علاوه بر موضوعات دوجانبه، مسائل چند جانبه و منطقه ای نیز مطرح شده و درخصوص آن مذاکراتی صورت گرفته است که در آن ها جان کری بر ضرورت تداوم عملیات پاکسازی و مبارزات موثر علیه گروه های تروریستی در مناطق قبایلی و مرزی تاکید نموده است."
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در موضوع مبارزه با تروریسم نه تنها آمریکا بیش از پیش بر مبارزات پاکستان علیه تروریسم اعمال فشار خواهد کرد، بلکه واشنگتن در ریشه کن نمودن فعالیت های تروریستی به پاکستان و سایر کشورهای منطقه کمک می کند. جان کری تاکید کرد: پاکستان نباید به گروه های تروریستی اجازه دهد که از خاک این کشور در راستای اقدامات تروریستی، آموزش نیروهای شبه نظامی جدید و ساخت پناهگاه های امن، استفاده شود و می بایست در عملیات مختلف پاکسازی، اقدام به تخریب پناهگاه های موجود کند.
همچنین "جان کِربی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد:" نواز شریف که در سفر سازمان ملل به سر می برد با جان کری دیدار کرده است و طرفین درخصوص روابط دوجانبه، مذاکرات راهبردی دوجانبه(پاکستان-آمریکا) گفتگو کردند. همچنین نواز شریف و جان کری درخصوص اوضاع بحرانی کشمیر  اشغالی ابراز نگرانی کرده و دو طرف بر ضرورت تلاش های همه جانبه برای کاهش اوضاع بحرانی در کشمیر تاکید نمودند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.