پیشنهاد اسرائیل برای کمک در حصارکشی مرزها

سایت ایندیا لایو تودی نوشت اسرائیل به هند پیشنهاد داده است تا از تخصص این کشور در تقویت حصارکشی مرزها بهره ببرد و تاکید کرد که دو کشور در بسیاری از زمینه با چالش هایی مشابه یکدیگر مواجه اند که از آن جمله می توان به تروریسم فرامرزی اشاره کرد.

اظهارات دانیل کارمون سفیر اسرائیل در هند در اثناء حمله تروریستی به پایگاه اوری در روز یکشنبه بسیار با اهمیت قلمداد می شود.
این دیپلمات ارشد اسرائیلی که در نشستی رسانه¬ای در آستانه کنفرانس سایبری در تل-آویو صحبت می نمود گفت که کشورش با نگرانی در پی توسعه است و تاکید کرد که همکاری دوجانبه در مبارزه با تروریسم یک جنبه دائمی از روابط دوجانبه خواهد بود. کارمون اظهار داشت راجنات سینگ وزیر کشور هند در سفر اخیر خود به اسرائیل شاهد آمادگی بالای اسرائیل در امتداد مرزها بوده است. وی افزود پیام ما این است که اسرائیل تخصص لازم را دارا است، چرا که مدت ها در معرض چنین تهدیدی بوده است. در واقع ما چالش های مشترکی داریم. ما راه حل های این مسئله را داریم. ما می توانیم برای دستیابی به راه حل ها با یکدیگر کار کنیم. ما در سایر زمینه ها نشان داده ایم که می توانیم همکاری کنیم و این نیز ممکن است و باید یک نمونه از همکاری ها باشد. وی در پاسخ به سوالی درباره حمله تروریستی به پایگاه اوری که در آن 18 سرباز کشته شدند گفت همکاری با هند به طور روز مره در مبارزه با تروریسم، مسائل دفاعی و امنیت ملی برقرار بوده، هست و خواهد بود. لازم است که با تروریسم مبارزه شود. یک راه تاکتیکی برای این کار وجود دارد. یک راه دیپلماتیک بین المللی برای آن وجود دارد و من اطمینان دارم که هند دقیقا می داند که چه باید بکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.